Sydney

3 november 2015 - Telopea, Australië

Sydney

Na het uitchecken in het hotel, de auto opgehaald, tom ingesteld en op naar Inge, Matt en Olivia. n

Woensdagmorgen met de ferry naar Darling Harbour. Mieke (een vriendin van Inge), Matt en ik gaan de Harbour Climb doen. Om 11.30 uur moesten we ons melden. Eerst moesten we papierwerk invullen en daarna kregen we instructies. We moesten ons omkleden in een soort overall, charmant, daarna kregen we een veiligheidsgordel, koptelefoon met ontvanger om de instructeur te kunnen verstaan. De groep bestond uit 9 deelnemers, waarvan 1 Australier (Matt), de anderen kwamen uit Engeland en Ierland. Daarna begonnen we aan onze tocht. Eerst moesten we een aantal redelijk normale trappen beklimmen, later volgden er vier steile trappen. Onderweg vertelde de instructeur allerlei bijzonderheden over de bouw van de brug. Erg interessant. De bouw van de brug heeft 8 jaar geduurd en was een werkeloosheidsproject. De bouwers klommen zonder enige veiligheidsmiddelen steeds hoger. Wat een geweldige prestatie is hier neergezet. De opening van de brug had ook nog wat voeten in aarde. De koninklijke familie was niet uitgenodigd en voor sommige royalisten was dat niet te verteren. Een replubiekeinse senator zou de brug openen door een koord door te knippen. Een royalist, een oud militair, had zijn uniform weer aangetrokken en zijn zwaard meegenomen. De beveiliging dacht eerst dat hij er bij hoorde. Tot het moment dat hij verklaarde de brug te openen in naam van de Koning. Toen greep de politie in, de militair begon met zijn zwaard te zwaaien. Uiteindelijk werd het zwaard hem afhandig gemaakt, maar dit viel recht naar beneden en sneed het koord door. De bezoekers gingen wandelen voor het koord officieel kon worden doorgeknipt. Later is er voor een foto nog wel een stukje koord doorgeknipt. Leuke geschiedenis. De uitzichten waren fenomenaal. Helaas mocht je zelf geen foto' s maken.

Donderdag hebben we opgepast op Olivia en verder niets gedaan.

Vrijdagavond heerlijk gebbq-ed met Corrie en Sjoerd, die hier aangekomen zijn voor de bruiloft van Inge en Matt.

Zaterdagmiddag naar een hotel aan Hawkesbury river in Wisemans Ferry. Hier wordt zondag de bruiloft van Inge en Matt gevierd en Olivia's naamfeest.Op deze rivier hebben we de vorige  keer dat wij hier waren met een postboot gevaren. Omdat er niet genoeg kamers beschikbaar waren slapen Arie en ik een nacht in een cabin aan de overkant van de rivier. We moesten de rivier oversteken met een pont, die vierentwintig uur vaart en gratis is. Voor het avondeten zijn we naar de pub geweest. Als wij aan een pub denken in Nederland, denken we aan een cafe waar je wat gaat drinken. Hier ga je er juist heen om te eten. Ze serveren er over het algemeen lekkere en niet al te prijzige maaltijden. Om half tien met de pont naar ons slaap adres.

Trouwdag
We staan op met een stralend blauwe hemel. Dat belooft veel goeds voor deze bijzondere dag.
Om 8 u leveren we de sleutel van de cabin in en gaan met de ferry terug naar het hotel waar we vannacht slapen om daar te gaan ontbijten.
Er kon na het ontbijt gegolfd worden, naar het zwembad gegaan, gewandeld  of wat je maar leuk vond om je te vermaken tot 15.00 uur. Inmiddels is het bloody hot geworden.
Om 12.00 uur arriveerden de kapster en de make-up mevrouw. Na het in de make-up zetten en haren in de krul werd het tijd om ons om te kleden. Arie, die Inge weg zou geven, de bruidsmeisjes en de bloemenmeisjes bleven samen met Inge achter. De rest van het gezelschap ging naar de plaats waar het huwelijk volktrokken zou worden. Het was een prachtige lokatie, buiten met uitzicht op de rivier. Inmiddels was het weer enigszins veranderd, donkere wolken pakten zich samen. Na alle wettelijke formaliteiten van de huwelijksplechtigheid volgde de naamgeving van Olivia. En toen.. begon het te onweren en te regenen. Alle gasten kwamen nog wel droog aan in de receptieruimte. Om 18.00 u begon het diner. Daarna werd de bruidstaart aangesneden, die werd later in stukjes bij de koffie geserveerd. Er was een geweldige zangeres aanwezig, die ook tijdens de huwelijksplechtigheid heeft zij gezongen. Om half 11 was het feest afgelopen. We hebben een bijzondere dag beleefd, om nog lang over te praten en op terug te kijken.

Vanmorgen (dinsdag) eerst naar Europcar om mezelf bij te laten schrijven op het huurcontract. Dat ging niet geheel van een leien dakje. We moesten op de Parramatta Road zijn, maar die bleek door verschillende suburbs te gaan. De nummering begon ook steeds opnieuw. Dus natuurlijk zaten wij bij het verkeerde gedeelte. Met wat hulp hebben we het kantoor uiteindelijk gevonden. Vervolgens met de trein en bus naar Bondi Beach. Eerst met de trein naar Sydney Town Hall, overstappen op de lijn naar Bondi Junction en daarna met de bus naar Bondi Beach zelf. Helaas regende het toen we aankwamen, dus eerst maar lunchen. Inmiddels was het harder gaan regenen, maar Nederlanders laten zich niet door een buitje regen weerhouden. Dus op pad langs de kunstroute Sculptures at Sea. Na een half uurtje werd het gelukkig droog. We hebben ruim twee uur langs allerlei kunstwerken gelopen. Daarna weer terug met bus, trein en auto. Het was een fijne dag.

1. Greet:
    3 november 2015
    Van harte gefeliciteerd. Wat een stralend gezin. Kunnen jullie trots op zijn. En wat een geweldige reis met een prachtig einde.
  2. Jos en Jacqueline:
    3 november 2015
    Wat een mooie foto's van de bruiloft! Zo zie je maar weer wat een goede camera doet; mijn iPhone gaf lang niet zulk mooi resultaat.. :)
    Tot binnenkort!
  3. Olly Tjoa:
    3 november 2015
    Lieve luitjes, Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
    Wil je het doorgeven aan Inge en man. Leuk hoor dat jullie dat ook mogen meemaken. Zo aan de reis hebben jullie ook een hele mooie herinnering. Zo dus geniet nog maar van de resterende dagen. Groetjes aan iedereen. Heel veel liefs.
    Olly
  4. Hermann:
    3 november 2015
    Finale date, wedding and happy familie. Congratulation and good luck for the future.
  5. Aad en Joke:
    Hallo Arie en Janet
    Hartelijk gefeliciteerd met het huwelijk van jullie dochter
    en met de naamgeving van jullie kleinkind die er leuk uitziet,net als haar moeder.
    Zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen down under.
    vr.gr.Joke en Aad
  6. Nina/Ine:
    4 november 2015
    Hallo Jannet en Arie
    Allereerst, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochters bruiloft en naamdag van jullie kleindochter
    Wat ene mooi bruidspaar en wat een lief kleinkind!
    Oma's en Opa;s trots
    Fijn om dit mee te kunnen en mogen maken
    Fijne weken nog hoor
    Groetjes
  7. Hans en Hank:
    5 november 2015
    Hallo Arie en Jannet , van harte gefeliciteerd met het huwelijk van Inge en Matt , leuke foto,s hoor ,maar ik hoop op meer als jullie weer thuis zijn! Ha ha. Stoer hoor Jannet ,dat je de Harbour Climb hebt gedaan . Nu op naar de volgende bruiloft? Ik zou zo zeggen geniet van het mooie weer ,jullie kleindochter ,dochter en schoonzoon,want het gaat nu toch wel opschieten,maar dat willen jullie vast niet horen(lezen)ha ha Groetjes van ons ,Hank
  8. Ruud en marian:
    11 november 2015
    Hallo Arie en JANNET.hARTELIJK GEFELICITEERD MET HET HUWELIJK VAN iNGE EN Matt,een prachtig koppel,breng van ons de felicitaties over ,leuke foto's geniet ernog maar goed van .Ik ben 4 November met succes geopereerd aan m'n rechter-heup,ik loop weer als een kieviet.Nog veel genieten van elkaar.