Weekje Telopea

20 november 2015 - Telopea, Australië

We zijn aan de laatste 10 dagen bij Inge begonnen. Geen grote avonturen meer.

Telopea
12 nov.
Weer: bij vertrek licht bewolkt 22 *C, onderweg regen en later 17 *C
Na het ontbijt vertrekken we met een beetje weemoed. We hebben heerlijke dagen gehad. Wat een gastvrijheid hebben we genoten, maar het is ook fijn om weer naar Inge te gaan. Het wordt een lange rit van 547 km. Onderweg stoppen we bij een schattig cafe om te lunchen. Het is een in 1982 verbouwde schuur. De wanden zijn bekleed met oude kranten en de dames die bedienen zijn gekleed in een soort klederdracht. Het laatste stuk regent het flink. Om ca. 17.00 uur zijn we in Telopea. We worden verwelkomd met een brede lach van Olivia.

13 nov.
Weer: eerst zon, later regen, temp. van 31 *C - 21 *C
Een huwelijkscadeau van Inge en Matt was bij het hotel in Wisemans Ferry blijven staan en dat zijn wij op gaan halen. Het was prachtig weer. We besloten daarom een scenic drive te gaan rijden. De lunch hebben we gebruikt in een Inn uit 1836, die in 2000 gerestaureerd is. Een leuke gelegenheid. Terwijl we buiten aan het eten waren brak er onweer uit gevolgd door een hevige regenbui, naar binnen gevlucht. Daar een klein half uurtje gewacht tot het droog was. We reden voortdurend langs een rivier, die uiteindelijk uitkomt in de Hawkesburry River. We zijn twee keer met een ferry overgevaren. Om een uur of half vier waren we weer in Telopea. Het mooie weer heeft hier ook plaats gemaakt voor regen. Gelukkig is het niet koud.

14 nov.
Weer: regen, 20 *C
Vanmorgen naar Sydney's Markets geweest. De markt heeft drie afdelingen, een soort vlooienmarkt, een voor groente, fruit, vlees en vis en een voor bloemen. De vlooienmarkt was echt een grote zooi, het meeste wat er verkocht werd was tweedehands. We hebben bij de groente, fruit en vis afd. onze ogen uitgekeken en vooral Inge verbaasde zich over de lage prijzen. Hetzelfde gold voor de bloemen. Hierna naar huis. Het heeft bijna de hele dag geregent dus verder een beetje gekletst en gelezen.

15 nov.
Vandaag vieren we de bruiloft van Nathan (de broer van Matt) en Ute. Wij vonden het een eer hiervoor uitgenodigd te zijn.

16 nov.
Vannacht is Olivia ziek geworden. Heeft de hele nacht gespookt. Geen goede timing met het gaan werken van Inge vandaag. Matt is met haar naar de dokter geweest en ze heeft kroep. Medicijnen gekregen. Ook Matt moet werken dus passen wij op.

17 nov.
Weer: zonnig, 26 *C
Het is stralend weer en met Olivia gaat het een stuk beter. Ze heeft vannacht lekker doorgeslapen. Ook vandaag passen we op. Na het ochtendslaapje van Olivia zijn we de tuin ingegaan. Tot het avondeten van Olivia lekker in de tuin gezeten en met Olivia gespeeld. Het is leuk om zo helemaal samen met Olivia te zijn. Verder geen bijzonderheden.

18 nov.
Weer: zonnig, 34*C
Vandaag is Matt thuis om voor Olivia te zorgen. Ik ben heerlijk wezen lunchen met Dianne, de moeder van Matt, bij de Parramatta River. Arie blijft bij Matt en Olivia. Na de lunch weer terug naar Inge, het is te warm om iets te doen.

19 nov
Weer: zonnig, 36 *C
Vandaag met de ferry naar Manly geweest. We hebben er heerlijk rondgelopen, op een bankje naar de capriolen van aankomende surfboarders gekeken. Een heerlijke lunch genoten. Het is hier veel rustiger dan in Bondi Beach. Om half vier weer naar de ferry. De ferry kon de haven niet in omdat er een groot cruiseschip de haven verliet. Bij de auto aangekomen konden we Tom eerst niet gebruiken omdat hij oververhit was, zo warm is het. De airco als koeler gebruikt. Om 18.15 u waren we weer thuis. Voor morgen voorspellen ze 41 *C.

1. Corrie van Zuylen:
    20 november 2015
    Het begint voor jullie ook aan het eind te komen. Fijn om nog bij Inge, Matt en Olivia te zijn. Groetjes daar en tot snel.
  2. Olly Tjoa:
    20 november 2015
    Zo lieve luitjes, aan alles komt een eind. Jullie mogen niet klagen van wat je allemaal heb gezien en beleefd. Fantastisch toch. En now consenteren op de terug weg. Willen jullie mijn beste groetjes aan Inge & Matt en een dikke knuffel voor Olivia. En voor jullie een goede vlucht terug. Liefs Olly
  3. Hans en Hank:
    21 november 2015
    Ja aan alle mooie dingen komt toch ook een eind, maar jullie kunnen op een prachtige tijd terug kijken! Maar wat is de temperatuur de laatste week opgelopen zeg ,van 17 naar 41 graden,dat wordt weer afkikken hier en met de regen zal het niet veel verschil maken. Wat fijn dat jullie lekker kwality time met die kleine meid gehad hebben,wel jammer dat ze ziek was natuurlijk! Wil je onze hartelijke groeten doen aan Matt , Inge en Olivia en we wensen jullie een hele goede reis naar huis terug. Liefs,groetjes van Hans en Hank